lunes, 2 de abril de 2007

Les tic a l'educació infantil,introducció a l'escola(resum capitol 1 i 2)

Pel que fa als capitols 1 i 2 del llibre les TIC a l'educació infantil, fa referencia a com s'han introduit a l'escola aquestes, anomenant-se com la revolució digital per poder comunicar-nos treballar...tots d'una manera més ràpida i eficaç.Per aquest motiu les persones deguem estar en contacte amb aquesta nova tecnología, per no endarreris-se i estar al dia dels canvis que es produixquen i que puguen beneficiar-nos,siguen ja clar exemple, els nens més petits a nostra generació que fan us de la tecnologia qüasi el 100% a la seva vida ,pel fet d'haver nascut en l'època dels grans canvis tecnologics.

Al capitol primer,els autors es centren en la introducció de les TIC a l'escola.
El text del llibre , es qüestiona quin paper adopta l'escola,si intenta entendre i aceptar tot el que está passant,procurant adaptar-se,encara que poc a poc començant per gaudir d'una sala d'ordinadors,sguits de canons de video...entre altres més per utilitzar-les a l'aula,xarrads, reunions....que han fet que es produisca un canvi important en la manera de treballar amb els nens i els pròpis mestres,per açò,segons els autors ,cal concienciar-nos dels avantatges que te utilitzar la tecnologia a l'aula,per l'aprenentatge,possibilitats que faciliten la informació i la comunicació...sense oblidar que l'escola,l'educació no sols ha de fomentar aquesta mena de treball,malgrat que es produixen canvis en l'entorn i com a conseqüència canvia l'escola.

Al capítol segon,els autors pasen a parlar-nos de les aportacions de les tic en l'etapa d'educació infantil,a mode de recordatori dels aparells tecnològics que utilizaven abans a les nostres aules i com incideixen ara segons els autors,mitjançant el procés de desenvolupament de l'infant ja que se'ns explica que el nen com esser humá que es es desenvolupa com la resta de persones,es a dir,es mou,parla,es comunica,raona,te memòria...codi genètic tancat,mentres també hi té el obert com son els sentiments,emocions,estímuls,interaccions amb aquestos objectes d'estímuls...i es así on apareix l'adquisició de l'aprenentatge de les noves tecnologies,com la imatge i el so...siguent un aprenentatge significatiu.


Una vegada explicat aquests punts,els autors es centren amb les TIC al PCC,com a contingut conceptual,
procedimental i actitudinal,per a ser treballades a l'aula com un àrea més incloent:La Descoberta d'un mateix,de l'entorn natural i social,intercomunicació i llenguatge(oral,escrit,matemàtic,musical,plàstic...).
Altre punt a destacar seria les TIC i el paper del mestre ,on els autors refecten que el paper del mestre a l'actualitat ha canviat respecte l'educació a l'escola i a més amb l'ús de la tecnologia,que els servix per aprendre també com l'alumnat, ja que molts d'ells són mestres tardicionals ,de tota la vida, i alguns són reacis encara en adaptar-se a les noves tecnologies,sense adonar-se que també es pot aconseguir estimular i potenciar l'afectivitat entre mestre i alumne i entre els nens mateixa i a mées la familia amb l'escola.
Per altra part,però relacionada també se'ns parla d eles TIc en el treball en equip per a suport en mestres,l'elaboració de treballs,per organitzar-se el cicle....
Per finalitzar se'ns mostra un quadre on arreplega els nous plantejament de les TIC a l'escola per treballar-les més.