martes, 24 de abril de 2007

Experiències a l'aula infantil

" Quí es quí?"
Pense que aquesta activitat consisteix en aprendre a associar imatges parcialitzades amb el seu conjunt corresponent, mitjançant el llenguatge verbal i la descoberta d'un mateix per identificar els objectes o persones.Em resulta interesant per exemple l'activitat de jugar a les ombres i la de descobrir formes amb aquestes,sobretot el fer diferenciar al nen qui es de veritat i qui no amb l'activitat de fixar-se amb un nen que ix a la tv i el mateix però tenint-lo enfront i puguent-lo tocar,ja que per contra no podrem xarrar amb aquells que surten a la tv com si estigueren a l'abast.

" Anem a l'escola"
Aquesta activitat parla de com anem a descobrir els valors i contravalors que transmeten les sèries de dibuixos animats,observar com es presenten els conflictes i quina resolució se'ls dóna en les sèries de dibuixos animats,classificar aquests mitjans segons utilitzin imatges, sons, imatges i sons,començar a descobrir que també ens podem comunicar mitjançant les imatges i els sons.
Pense que està molt acertada, ja que treballant així ,els nens se n'adonen dels dibuixos que veuen i d'aquells que no coneixen, per a poder escollir entre aquells que més els agrade i valorar junt amb la mestra quin són els que es consideren bons i quins dolents.

Experiències a l'aula infantil.

"A la caça dels sons.Copsar sons de l'entorn:interior,exterior....."
He elegit aquesta activitat perquè em pareix molt important treballar els sons amb els nens per a desenvolupar el sistema auditui i per a que reconeguen com sonen diferens coses,objectes...tant de l'exterior com a l'interior, mitjançant aparells com el video,cassete,fotografies per poder realitzar activitats d'interpretació de sons,històries amb objectes per representar el seu so i moltes més que fassen referència a la tasca d'ensenyament/aprenentatge del nen i així puga coneixer sons habituals de l'escola,carrer,d'ell mateix.