martes, 1 de mayo de 2007

Capitols 5 i 6 del llibre

5. Programari i recursos didactics:

En aquest capitol, els autors ens parlen sobre el tipus de programari ,siguent el básic centrant-se amb el processador de text, programa de dibuix, de presentació, clic i jclic, els de tractament de imatge(mestres), d'enregistrament de so, l'entorn educatiu i altres recursos amb pàgines webs, per acudir com també els recursos per árees, l'área curricular descoberta per d'un mateix, recursos de l'área curricular descobeta de l'entorn natural i social i per finalitzar el capitol un quadre on fan una mena de conclussió respecte la tecnologia en l'escola i concretament a l'aula.
Pel que fa aquest capitol, es interesant coneixer el programa que es pot seguir i treballar a l'aula infantil amb la tecnologia com tenir o gaudir de recursos didàctics com ens esmenten els autors.Algún programa es conegut per mi com puga ser el Openoffice, el qual utilitze actualment per fer tasques d'escriptura, o el programa de dibuix també conegut i treballat. Altres com el clic o jclic són treballats i coneguts avuí per tothom , els estudiants de magisteri, sobretot, ja que s'apliquen a l'aula infantil com a recurs didàctic importanmt per l'ensenyament/ aprenentatge dels infants.
Aquells programes que ja se m'escapen de coneixer-los perqué saber que existeixen ho sé,són alguns de l'entorn educatiu,que espere coneixer-los i treballar amb ells en un futur no molt llunyá.
Per concluir diré que n'estic rotundament d'acord amb la conclussió dels autors, al final d'aquest capitol, ja que pense que cal treballar amb la tecnologia, però sense oblidar l'escriptura al paper i manual, els llibres, joc simbòlic i que cada mestra a la seva aula deu adaptar la tecnologia a les seues possibilitats educatives, de recursos materials per fer un ús correcte d'aquesta.

6. Experiències Tic a l'educació infantil.

Aquest capitol parla de difernets experiències a les aules d'educacó infantil.
Presentació del procés de l'aprenentatge de la lectoescriptura als pares i mares, llibre de Sant Jordi,ens dibuixem i escrivim el nostre nom, word i canó: dictat a la mestra o a un companypreparació de material amb word o power point, fem estadística:comptem els arbres al pati, pla de treball individual, recull de les recerques fetes pels nens i nenes, recursos literaris en Tic: treball a traves de difernets tipologies textuals, creació d'un clic personalitzat, treball amb el món per un forat, treball a la pàg web del centre, experiències amb video escolar, de ràdio escolar.
Em pareix una aportació esperiencial molt bona per coneixer com es pot treballar al col.legi amb la tecnologia.Es un treball molt complet i pel que sembla molt enriquidor per tothom que la treballat i al llegir-ho he pensat en utilitzar aquestes activitats en l'aula,depenent de lñes necessitats dels alumnes i dels recursos materials que puga tenir.També he de dir que deuré saber un poc més d'informática per poder manejar-me en aquest camp tecnolòhgis bé i aixi poder realitzar aquestes activitats.