martes, 17 de abril de 2007

Competències bàsiques en l'educació visual

Després d'haber llegit les competències bàsiques en l'educació visual, pense que no hi tinc cap noció respecte el tema,es a dir,alguns objectius si podria aconseguir,ja que estic actualment aprenent a saber com funciona l'ordinador i manejar-me sobre ell,la qual cossa,fa que sápiga més alvoltant d'aspectes visuals i també altres aparells tecnologics com la càmera digital,DVD...entre altres, però soc concient que estic molt endarrerida tecnològicament parlant,respecte el que es preten ensenyar en nivells inferiors a l'universitat,com puga ser l'ESO,Batxiller ...malgrat açò,l'objectiu que parla respecte a l'impacte històrico-social de reconèixer l’impacte que la tecnologia audiovisual té sobre la nostra vida quotidiana, modificant els hàbits de consum, culturals, etc...he de dir que el tinc molt aprés i que ben present,la qual cossa,fa que haja de vore l'educació d'altra manera ,aplicant noves tecnologies per estar al nivell i potenciar les demandes de l'alumnat,per contra,tenir consciència de la influència que tenen els mitjans de comunicació audiovisual en la transmissió de valors i ideologies,ho tinc una mica menys clar,ja que tot te la seva part beneficiaria i altra més negativa,com puguen ser jocs agresius,pèrdua de l'escriptura manual,juntament al poc desenvolupament motriu...que fa que els nens estiguen molt viciats i dediquen gran part dels seu temps invertit en aquestos jocs i tv..ç

Altres competències que conec o he aprés de manera educativa o per lliure són;conèixer les característiques generals de les diferents classes o categories de mitjans (fotografia, còmic, televisió, videojocs, cinema i ràdio, Internet),siguent unes per interés com la fotografia(que vaig realitzar un curs)internet,videojocs i altres mitjançant experiències com la ràdio(entrevistes),tv(programes),cinema(realització de curtmetratges),i dàltres ensenyades a l'escola com el còmic.
Clar está que necessite aprendre molt més i estar al dia de les tecnologies i del seu funcionament sobretot potenciar i aconseguir algunes,no totes,de competències visuals .

Valoració dels objectius del decret

El que crec deuria saber, com a mestra després d'haber llegit aquest document,respecte el Decret d'ensenyaments minims, especialment el bloc 2 de l'apartat "Lenguajes..." titulat "Lenguaje audiovisual y tecnologías de la información y la comunicación "es inicialment saber utilitzar els ordinadors,coneixer el seu funcionament per poder treballar amb ell, com a docent i a més amb els nens a l'aula a mode d'ensenyament/apremnentatge,mitjançant activitats com el jclic i altres que ho afavoresquen ,a més de coneixer i manipular la resta d'aparells tecnològics com la càmera,elememts de comunicació.Tanmateix,cal fer ús a l'aula,no massa eccesiu,de les produccions audiovisuals com pel.licules,dibuixos animats o videojocs, a més del que ben expossa el document de la valoració crítica dels seus continguts i de l'estètica,com també, la distinció entre realitat i representació audiovisual de les tecnologies de la informació i comunicació,per estar al dia de l'actualitat tecnológica i per fer servir aquest medi de comunicació en la vida diaria i a l'aula com a reforç.Per concluir valore aquest decret diguent que es necessari que la mestra conega i puga moures amb la tecnologia per cumplir els objectius que aquest preten treballar i aconseguir amb l'alumnat que es troba més adelantat en tecnologia que la pròpia mestra.