" Quí es quí?"
Pense que aquesta activitat consisteix en aprendre a associar imatges parcialitzades amb el seu conjunt corresponent, mitjançant el llenguatge verbal i la descoberta d'un mateix per identificar els objectes o persones.Em resulta interesant per exemple l'activitat de jugar a les ombres i la de descobrir formes amb aquestes,sobretot el fer diferenciar al nen qui es de veritat i qui no amb l'activitat de fixar-se amb un nen que ix a la tv i el mateix però tenint-lo enfront i puguent-lo tocar,ja que per contra no podrem xarrar amb aquells que surten a la tv com si estigueren a l'abast.
" Anem a l'escola"
Aquesta activitat parla de com anem a descobrir els valors i contravalors que transmeten les sèries de dibuixos animats,observar com es presenten els conflictes i quina resolució se'ls dóna en les sèries de dibuixos animats,classificar aquests mitjans segons utilitzin imatges, sons, imatges i sons,començar a descobrir que també ens podem comunicar mitjançant les imatges i els sons.
Pense que està molt acertada, ja que treballant així ,els nens se n'adonen dels dibuixos que veuen i d'aquells que no coneixen, per a poder escollir entre aquells que més els agrade i valorar junt amb la mestra quin són els que es consideren bons i quins dolents.
martes, 24 de abril de 2007
Experiències a l'aula infantil.
"A la caça dels sons.Copsar sons de l'entorn:interior,exterior....."
He elegit aquesta activitat perquè em pareix molt important treballar els sons amb els nens per a desenvolupar el sistema auditui i per a que reconeguen com sonen diferens coses,objectes...tant de l'exterior com a l'interior, mitjançant aparells com el video,cassete,fotografies per poder realitzar activitats d'interpretació de sons,històries amb objectes per representar el seu so i moltes més que fassen referència a la tasca d'ensenyament/aprenentatge del nen i així puga coneixer sons habituals de l'escola,carrer,d'ell mateix.
He elegit aquesta activitat perquè em pareix molt important treballar els sons amb els nens per a desenvolupar el sistema auditui i per a que reconeguen com sonen diferens coses,objectes...tant de l'exterior com a l'interior, mitjançant aparells com el video,cassete,fotografies per poder realitzar activitats d'interpretació de sons,històries amb objectes per representar el seu so i moltes més que fassen referència a la tasca d'ensenyament/aprenentatge del nen i així puga coneixer sons habituals de l'escola,carrer,d'ell mateix.
martes, 17 de abril de 2007
Competències bàsiques en l'educació visual
Després d'haber llegit les competències bàsiques en l'educació visual, pense que no hi tinc cap noció respecte el tema,es a dir,alguns objectius si podria aconseguir,ja que estic actualment aprenent a saber com funciona l'ordinador i manejar-me sobre ell,la qual cossa,fa que sápiga més alvoltant d'aspectes visuals i també altres aparells tecnologics com la càmera digital,DVD...entre altres, però soc concient que estic molt endarrerida tecnològicament parlant,respecte el que es preten ensenyar en nivells inferiors a l'universitat,com puga ser l'ESO,Batxiller ...malgrat açò,l'objectiu que parla respecte a l'impacte històrico-social de reconèixer l’impacte que la tecnologia audiovisual té sobre la nostra vida quotidiana, modificant els hàbits de consum, culturals, etc...he de dir que el tinc molt aprés i que ben present,la qual cossa,fa que haja de vore l'educació d'altra manera ,aplicant noves tecnologies per estar al nivell i potenciar les demandes de l'alumnat,per contra,tenir consciència de la influència que tenen els mitjans de comunicació audiovisual en la transmissió de valors i ideologies,ho tinc una mica menys clar,ja que tot te la seva part beneficiaria i altra més negativa,com puguen ser jocs agresius,pèrdua de l'escriptura manual,juntament al poc desenvolupament motriu...que fa que els nens estiguen molt viciats i dediquen gran part dels seu temps invertit en aquestos jocs i tv..ç
Altres competències que conec o he aprés de manera educativa o per lliure són;conèixer les característiques generals de les diferents classes o categories de mitjans (fotografia, còmic, televisió, videojocs, cinema i ràdio, Internet),siguent unes per interés com la fotografia(que vaig realitzar un curs)internet,videojocs i altres mitjançant experiències com la ràdio(entrevistes),tv(programes),cinema(realització de curtmetratges),i dàltres ensenyades a l'escola com el còmic.
Clar está que necessite aprendre molt més i estar al dia de les tecnologies i del seu funcionament sobretot potenciar i aconseguir algunes,no totes,de competències visuals .
Altres competències que conec o he aprés de manera educativa o per lliure són;conèixer les característiques generals de les diferents classes o categories de mitjans (fotografia, còmic, televisió, videojocs, cinema i ràdio, Internet),siguent unes per interés com la fotografia(que vaig realitzar un curs)internet,videojocs i altres mitjançant experiències com la ràdio(entrevistes),tv(programes),cinema(realització de curtmetratges),i dàltres ensenyades a l'escola com el còmic.
Clar está que necessite aprendre molt més i estar al dia de les tecnologies i del seu funcionament sobretot potenciar i aconseguir algunes,no totes,de competències visuals .
Valoració dels objectius del decret
El que crec deuria saber, com a mestra després d'haber llegit aquest document,respecte el Decret d'ensenyaments minims, especialment el bloc 2 de l'apartat "Lenguajes..." titulat "Lenguaje audiovisual y tecnologías de la información y la comunicación "es inicialment saber utilitzar els ordinadors,coneixer el seu funcionament per poder treballar amb ell, com a docent i a més amb els nens a l'aula a mode d'ensenyament/apremnentatge,mitjançant activitats com el jclic i altres que ho afavoresquen ,a més de coneixer i manipular la resta d'aparells tecnològics com la càmera,elememts de comunicació.Tanmateix,cal fer ús a l'aula,no massa eccesiu,de les produccions audiovisuals com pel.licules,dibuixos animats o videojocs, a més del que ben expossa el document de la valoració crítica dels seus continguts i de l'estètica,com també, la distinció entre realitat i representació audiovisual de les tecnologies de la informació i comunicació,per estar al dia de l'actualitat tecnológica i per fer servir aquest medi de comunicació en la vida diaria i a l'aula com a reforç.Per concluir valore aquest decret diguent que es necessari que la mestra conega i puga moures amb la tecnologia per cumplir els objectius que aquest preten treballar i aconseguir amb l'alumnat que es troba més adelantat en tecnologia que la pròpia mestra.
lunes, 2 de abril de 2007
Les tic a l'educació infantil,introducció a l'escola(resum capitol 1 i 2)
Pel que fa als capitols 1 i 2 del llibre les TIC a l'educació infantil, fa referencia a com s'han introduit a l'escola aquestes, anomenant-se com la revolució digital per poder comunicar-nos treballar...tots d'una manera més ràpida i eficaç.Per aquest motiu les persones deguem estar en contacte amb aquesta nova tecnología, per no endarreris-se i estar al dia dels canvis que es produixquen i que puguen beneficiar-nos,siguen ja clar exemple, els nens més petits a nostra generació que fan us de la tecnologia qüasi el 100% a la seva vida ,pel fet d'haver nascut en l'època dels grans canvis tecnologics.
Al capitol primer,els autors es centren en la introducció de les TIC a l'escola.
El text del llibre , es qüestiona quin paper adopta l'escola,si intenta entendre i aceptar tot el que está passant,procurant adaptar-se,encara que poc a poc començant per gaudir d'una sala d'ordinadors,sguits de canons de video...entre altres més per utilitzar-les a l'aula,xarrads, reunions....que han fet que es produisca un canvi important en la manera de treballar amb els nens i els pròpis mestres,per açò,segons els autors ,cal concienciar-nos dels avantatges que te utilitzar la tecnologia a l'aula,per l'aprenentatge,possibilitats que faciliten la informació i la comunicació...sense oblidar que l'escola,l'educació no sols ha de fomentar aquesta mena de treball,malgrat que es produixen canvis en l'entorn i com a conseqüència canvia l'escola.
Al capítol segon,els autors pasen a parlar-nos de les aportacions de les tic en l'etapa d'educació infantil,a mode de recordatori dels aparells tecnològics que utilizaven abans a les nostres aules i com incideixen ara segons els autors,mitjançant el procés de desenvolupament de l'infant ja que se'ns explica que el nen com esser humá que es es desenvolupa com la resta de persones,es a dir,es mou,parla,es comunica,raona,te memòria...codi genètic tancat,mentres també hi té el obert com son els sentiments,emocions,estímuls,interaccions amb aquestos objectes d'estímuls...i es así on apareix l'adquisició de l'aprenentatge de les noves tecnologies,com la imatge i el so...siguent un aprenentatge significatiu.
Una vegada explicat aquests punts,els autors es centren amb les TIC al PCC,com a contingut conceptual,
procedimental i actitudinal,per a ser treballades a l'aula com un àrea més incloent:La Descoberta d'un mateix,de l'entorn natural i social,intercomunicació i llenguatge(oral,escrit,matemàtic,musical,plàstic...).
Altre punt a destacar seria les TIC i el paper del mestre ,on els autors refecten que el paper del mestre a l'actualitat ha canviat respecte l'educació a l'escola i a més amb l'ús de la tecnologia,que els servix per aprendre també com l'alumnat, ja que molts d'ells són mestres tardicionals ,de tota la vida, i alguns són reacis encara en adaptar-se a les noves tecnologies,sense adonar-se que també es pot aconseguir estimular i potenciar l'afectivitat entre mestre i alumne i entre els nens mateixa i a mées la familia amb l'escola.
Per altra part,però relacionada també se'ns parla d eles TIc en el treball en equip per a suport en mestres,l'elaboració de treballs,per organitzar-se el cicle....
Per finalitzar se'ns mostra un quadre on arreplega els nous plantejament de les TIC a l'escola per treballar-les més.
Al capitol primer,els autors es centren en la introducció de les TIC a l'escola.
El text del llibre , es qüestiona quin paper adopta l'escola,si intenta entendre i aceptar tot el que está passant,procurant adaptar-se,encara que poc a poc començant per gaudir d'una sala d'ordinadors,sguits de canons de video...entre altres més per utilitzar-les a l'aula,xarrads, reunions....que han fet que es produisca un canvi important en la manera de treballar amb els nens i els pròpis mestres,per açò,segons els autors ,cal concienciar-nos dels avantatges que te utilitzar la tecnologia a l'aula,per l'aprenentatge,possibilitats que faciliten la informació i la comunicació...sense oblidar que l'escola,l'educació no sols ha de fomentar aquesta mena de treball,malgrat que es produixen canvis en l'entorn i com a conseqüència canvia l'escola.
Al capítol segon,els autors pasen a parlar-nos de les aportacions de les tic en l'etapa d'educació infantil,a mode de recordatori dels aparells tecnològics que utilizaven abans a les nostres aules i com incideixen ara segons els autors,mitjançant el procés de desenvolupament de l'infant ja que se'ns explica que el nen com esser humá que es es desenvolupa com la resta de persones,es a dir,es mou,parla,es comunica,raona,te memòria...codi genètic tancat,mentres també hi té el obert com son els sentiments,emocions,estímuls,interaccions amb aquestos objectes d'estímuls...i es así on apareix l'adquisició de l'aprenentatge de les noves tecnologies,com la imatge i el so...siguent un aprenentatge significatiu.
Una vegada explicat aquests punts,els autors es centren amb les TIC al PCC,com a contingut conceptual,
procedimental i actitudinal,per a ser treballades a l'aula com un àrea més incloent:La Descoberta d'un mateix,de l'entorn natural i social,intercomunicació i llenguatge(oral,escrit,matemàtic,musical,plàstic...).
Altre punt a destacar seria les TIC i el paper del mestre ,on els autors refecten que el paper del mestre a l'actualitat ha canviat respecte l'educació a l'escola i a més amb l'ús de la tecnologia,que els servix per aprendre també com l'alumnat, ja que molts d'ells són mestres tardicionals ,de tota la vida, i alguns són reacis encara en adaptar-se a les noves tecnologies,sense adonar-se que també es pot aconseguir estimular i potenciar l'afectivitat entre mestre i alumne i entre els nens mateixa i a mées la familia amb l'escola.
Per altra part,però relacionada també se'ns parla d eles TIc en el treball en equip per a suport en mestres,l'elaboració de treballs,per organitzar-se el cicle....
Per finalitzar se'ns mostra un quadre on arreplega els nous plantejament de les TIC a l'escola per treballar-les més.
lunes, 19 de marzo de 2007
Les Noves Tecnologies a la meva vida.
Hola a tothom!Vaig a explicar-vos com les noves tecnologies han arrivat a la meva vida,com les utilitze i que pense d'elles.
Quan era petita,la tecnologia en general existia, ja que a casa hi teniem telèfon,tv...però la meua infància s'ha destacat per estar enraderida tecnològicament respecte als temps actuals i jugar molt al carrer.
Cap als 14 anys ,va ser quant comencí a tenir mobil,era una passada poder trovar la gent en un no res,però encara continuavem escrivint a mà o a màquina a l'escola i a la vida diaria.Les cartes,començaven a decaure,mentres que els sms agafaven força.Es als 18 anys quant, per primera vegada ,tinguí un ordinador a casa i sense haver fet cap curset d'informàtica previ, vaig anant descobrint-lo a poc a poc,utilitzant-lo per fer treballs i poc més.La veritat no se me dona gens bé i de fet,malgrat estar cursant informàtica a la Uji ,encara no m'aclarisc massa,soc una negà per a la tecnologia,en aquest cas.Dos anys després,em crearia el meu correu electronic al messenger,i he de confesar que totes les meues amigues ja en tenien desde feia molts anys,però no em despertà la curiositat fins fa poc,perquè no ho trobava interessant,encara que ara em fa un bon paper i em resulta divertit.Desde fa dos anys, també tinc mp-3,on gaudisc de la música,radio...i es molt més còmode que dur el disc-man o walk-man.Poc a poc vaig entenguent-me en les noves tecnologies i per un futur en l'aula d'infantil ha de ser així, perquè els nens d'ara naixen amb un ordinador baix del braç i estan al dia d'aquestes tecnologies,algunes no bones com les plays i jocs destructius,per contra, gens educatius dels quals no estic d'acord i no magraden,però que cal coneixer per treballar i potenciar allò que si es educatiu,encara que a la realitat ,a les seues cases,els ho consentixen.Les utilitze lo més be que puc,sense obsesionar-me massa i quant ho necessite i el que pense al voltant d'elles es que han fet que la comunicació siga més ràpida,pugam accedir a més informació,pugam crear coses com activitats per a xiquets...entre altres més.
I tú,que hi penses? Cont'am la teva experiència. Adeu!!!!!!!
Quan era petita,la tecnologia en general existia, ja que a casa hi teniem telèfon,tv...però la meua infància s'ha destacat per estar enraderida tecnològicament respecte als temps actuals i jugar molt al carrer.
Cap als 14 anys ,va ser quant comencí a tenir mobil,era una passada poder trovar la gent en un no res,però encara continuavem escrivint a mà o a màquina a l'escola i a la vida diaria.Les cartes,començaven a decaure,mentres que els sms agafaven força.Es als 18 anys quant, per primera vegada ,tinguí un ordinador a casa i sense haver fet cap curset d'informàtica previ, vaig anant descobrint-lo a poc a poc,utilitzant-lo per fer treballs i poc més.La veritat no se me dona gens bé i de fet,malgrat estar cursant informàtica a la Uji ,encara no m'aclarisc massa,soc una negà per a la tecnologia,en aquest cas.Dos anys després,em crearia el meu correu electronic al messenger,i he de confesar que totes les meues amigues ja en tenien desde feia molts anys,però no em despertà la curiositat fins fa poc,perquè no ho trobava interessant,encara que ara em fa un bon paper i em resulta divertit.Desde fa dos anys, també tinc mp-3,on gaudisc de la música,radio...i es molt més còmode que dur el disc-man o walk-man.Poc a poc vaig entenguent-me en les noves tecnologies i per un futur en l'aula d'infantil ha de ser així, perquè els nens d'ara naixen amb un ordinador baix del braç i estan al dia d'aquestes tecnologies,algunes no bones com les plays i jocs destructius,per contra, gens educatius dels quals no estic d'acord i no magraden,però que cal coneixer per treballar i potenciar allò que si es educatiu,encara que a la realitat ,a les seues cases,els ho consentixen.Les utilitze lo més be que puc,sense obsesionar-me massa i quant ho necessite i el que pense al voltant d'elles es que han fet que la comunicació siga més ràpida,pugam accedir a més informació,pugam crear coses com activitats per a xiquets...entre altres més.
I tú,que hi penses? Cont'am la teva experiència. Adeu!!!!!!!
Suscribirse a:
Entradas (Atom)
