miércoles, 2 de mayo de 2007

Video software lliure

Després d'haver vist i escoltat el video al voltant del software ,que s'ens presenta a l'aula virtual,puc donar importància a les quatre causes per les quals s'ha d'utilitzar el software lliure a l'escola i a casa,segons l'autor de la xarrada.
1.Economitzar diners,no pagar diners per continuar utilitzant el programa.
2.Formar adults acostumats a treballar amb software lliure ja que donen gratuitament software privatitzats a les escoles però els alumnes no poden treballar a casa amb estos.
3.Educació.Alumnes d'entre 15,16 anys interesats en aprendre,però si es treballa amb programes privatitzats el mestre no educa ja que no te suficients coneiximents per respondre els dubtes de l'alumnat,si fos el treball amb lliure si.
4.Formar ciutadans que compartisquen programes,que cooperen.
Com a conclusió,l'autor diu que cal posar i treballar a les escoles software lliure pel benefici i aprenentatge de tothom.
Estic d'acord amb el que ens explica,sempre que es puga treballar amb programes lliures,gratuits i que pugam dispossar tots que s'eliminen els privatitzats,però es una tasca que tothom em de fer.

martes, 1 de mayo de 2007

Capitols 5 i 6 del llibre

5. Programari i recursos didactics:

En aquest capitol, els autors ens parlen sobre el tipus de programari ,siguent el básic centrant-se amb el processador de text, programa de dibuix, de presentació, clic i jclic, els de tractament de imatge(mestres), d'enregistrament de so, l'entorn educatiu i altres recursos amb pàgines webs, per acudir com també els recursos per árees, l'área curricular descoberta per d'un mateix, recursos de l'área curricular descobeta de l'entorn natural i social i per finalitzar el capitol un quadre on fan una mena de conclussió respecte la tecnologia en l'escola i concretament a l'aula.
Pel que fa aquest capitol, es interesant coneixer el programa que es pot seguir i treballar a l'aula infantil amb la tecnologia com tenir o gaudir de recursos didàctics com ens esmenten els autors.Algún programa es conegut per mi com puga ser el Openoffice, el qual utilitze actualment per fer tasques d'escriptura, o el programa de dibuix també conegut i treballat. Altres com el clic o jclic són treballats i coneguts avuí per tothom , els estudiants de magisteri, sobretot, ja que s'apliquen a l'aula infantil com a recurs didàctic importanmt per l'ensenyament/ aprenentatge dels infants.
Aquells programes que ja se m'escapen de coneixer-los perqué saber que existeixen ho sé,són alguns de l'entorn educatiu,que espere coneixer-los i treballar amb ells en un futur no molt llunyá.
Per concluir diré que n'estic rotundament d'acord amb la conclussió dels autors, al final d'aquest capitol, ja que pense que cal treballar amb la tecnologia, però sense oblidar l'escriptura al paper i manual, els llibres, joc simbòlic i que cada mestra a la seva aula deu adaptar la tecnologia a les seues possibilitats educatives, de recursos materials per fer un ús correcte d'aquesta.

6. Experiències Tic a l'educació infantil.

Aquest capitol parla de difernets experiències a les aules d'educacó infantil.
Presentació del procés de l'aprenentatge de la lectoescriptura als pares i mares, llibre de Sant Jordi,ens dibuixem i escrivim el nostre nom, word i canó: dictat a la mestra o a un companypreparació de material amb word o power point, fem estadística:comptem els arbres al pati, pla de treball individual, recull de les recerques fetes pels nens i nenes, recursos literaris en Tic: treball a traves de difernets tipologies textuals, creació d'un clic personalitzat, treball amb el món per un forat, treball a la pàg web del centre, experiències amb video escolar, de ràdio escolar.
Em pareix una aportació esperiencial molt bona per coneixer com es pot treballar al col.legi amb la tecnologia.Es un treball molt complet i pel que sembla molt enriquidor per tothom que la treballat i al llegir-ho he pensat en utilitzar aquestes activitats en l'aula,depenent de lñes necessitats dels alumnes i dels recursos materials que puga tenir.També he de dir que deuré saber un poc més d'informática per poder manejar-me en aquest camp tecnolòhgis bé i aixi poder realitzar aquestes activitats.

martes, 24 de abril de 2007

Experiències a l'aula infantil

" Quí es quí?"
Pense que aquesta activitat consisteix en aprendre a associar imatges parcialitzades amb el seu conjunt corresponent, mitjançant el llenguatge verbal i la descoberta d'un mateix per identificar els objectes o persones.Em resulta interesant per exemple l'activitat de jugar a les ombres i la de descobrir formes amb aquestes,sobretot el fer diferenciar al nen qui es de veritat i qui no amb l'activitat de fixar-se amb un nen que ix a la tv i el mateix però tenint-lo enfront i puguent-lo tocar,ja que per contra no podrem xarrar amb aquells que surten a la tv com si estigueren a l'abast.

" Anem a l'escola"
Aquesta activitat parla de com anem a descobrir els valors i contravalors que transmeten les sèries de dibuixos animats,observar com es presenten els conflictes i quina resolució se'ls dóna en les sèries de dibuixos animats,classificar aquests mitjans segons utilitzin imatges, sons, imatges i sons,començar a descobrir que també ens podem comunicar mitjançant les imatges i els sons.
Pense que està molt acertada, ja que treballant així ,els nens se n'adonen dels dibuixos que veuen i d'aquells que no coneixen, per a poder escollir entre aquells que més els agrade i valorar junt amb la mestra quin són els que es consideren bons i quins dolents.

Experiències a l'aula infantil.

"A la caça dels sons.Copsar sons de l'entorn:interior,exterior....."
He elegit aquesta activitat perquè em pareix molt important treballar els sons amb els nens per a desenvolupar el sistema auditui i per a que reconeguen com sonen diferens coses,objectes...tant de l'exterior com a l'interior, mitjançant aparells com el video,cassete,fotografies per poder realitzar activitats d'interpretació de sons,històries amb objectes per representar el seu so i moltes més que fassen referència a la tasca d'ensenyament/aprenentatge del nen i així puga coneixer sons habituals de l'escola,carrer,d'ell mateix.

martes, 17 de abril de 2007

Competències bàsiques en l'educació visual

Després d'haber llegit les competències bàsiques en l'educació visual, pense que no hi tinc cap noció respecte el tema,es a dir,alguns objectius si podria aconseguir,ja que estic actualment aprenent a saber com funciona l'ordinador i manejar-me sobre ell,la qual cossa,fa que sápiga més alvoltant d'aspectes visuals i també altres aparells tecnologics com la càmera digital,DVD...entre altres, però soc concient que estic molt endarrerida tecnològicament parlant,respecte el que es preten ensenyar en nivells inferiors a l'universitat,com puga ser l'ESO,Batxiller ...malgrat açò,l'objectiu que parla respecte a l'impacte històrico-social de reconèixer l’impacte que la tecnologia audiovisual té sobre la nostra vida quotidiana, modificant els hàbits de consum, culturals, etc...he de dir que el tinc molt aprés i que ben present,la qual cossa,fa que haja de vore l'educació d'altra manera ,aplicant noves tecnologies per estar al nivell i potenciar les demandes de l'alumnat,per contra,tenir consciència de la influència que tenen els mitjans de comunicació audiovisual en la transmissió de valors i ideologies,ho tinc una mica menys clar,ja que tot te la seva part beneficiaria i altra més negativa,com puguen ser jocs agresius,pèrdua de l'escriptura manual,juntament al poc desenvolupament motriu...que fa que els nens estiguen molt viciats i dediquen gran part dels seu temps invertit en aquestos jocs i tv..ç

Altres competències que conec o he aprés de manera educativa o per lliure són;conèixer les característiques generals de les diferents classes o categories de mitjans (fotografia, còmic, televisió, videojocs, cinema i ràdio, Internet),siguent unes per interés com la fotografia(que vaig realitzar un curs)internet,videojocs i altres mitjançant experiències com la ràdio(entrevistes),tv(programes),cinema(realització de curtmetratges),i dàltres ensenyades a l'escola com el còmic.
Clar está que necessite aprendre molt més i estar al dia de les tecnologies i del seu funcionament sobretot potenciar i aconseguir algunes,no totes,de competències visuals .

Valoració dels objectius del decret

El que crec deuria saber, com a mestra després d'haber llegit aquest document,respecte el Decret d'ensenyaments minims, especialment el bloc 2 de l'apartat "Lenguajes..." titulat "Lenguaje audiovisual y tecnologías de la información y la comunicación "es inicialment saber utilitzar els ordinadors,coneixer el seu funcionament per poder treballar amb ell, com a docent i a més amb els nens a l'aula a mode d'ensenyament/apremnentatge,mitjançant activitats com el jclic i altres que ho afavoresquen ,a més de coneixer i manipular la resta d'aparells tecnològics com la càmera,elememts de comunicació.Tanmateix,cal fer ús a l'aula,no massa eccesiu,de les produccions audiovisuals com pel.licules,dibuixos animats o videojocs, a més del que ben expossa el document de la valoració crítica dels seus continguts i de l'estètica,com també, la distinció entre realitat i representació audiovisual de les tecnologies de la informació i comunicació,per estar al dia de l'actualitat tecnológica i per fer servir aquest medi de comunicació en la vida diaria i a l'aula com a reforç.Per concluir valore aquest decret diguent que es necessari que la mestra conega i puga moures amb la tecnologia per cumplir els objectius que aquest preten treballar i aconseguir amb l'alumnat que es troba més adelantat en tecnologia que la pròpia mestra.

lunes, 2 de abril de 2007

Les tic a l'educació infantil,introducció a l'escola(resum capitol 1 i 2)

Pel que fa als capitols 1 i 2 del llibre les TIC a l'educació infantil, fa referencia a com s'han introduit a l'escola aquestes, anomenant-se com la revolució digital per poder comunicar-nos treballar...tots d'una manera més ràpida i eficaç.Per aquest motiu les persones deguem estar en contacte amb aquesta nova tecnología, per no endarreris-se i estar al dia dels canvis que es produixquen i que puguen beneficiar-nos,siguen ja clar exemple, els nens més petits a nostra generació que fan us de la tecnologia qüasi el 100% a la seva vida ,pel fet d'haver nascut en l'època dels grans canvis tecnologics.

Al capitol primer,els autors es centren en la introducció de les TIC a l'escola.
El text del llibre , es qüestiona quin paper adopta l'escola,si intenta entendre i aceptar tot el que está passant,procurant adaptar-se,encara que poc a poc començant per gaudir d'una sala d'ordinadors,sguits de canons de video...entre altres més per utilitzar-les a l'aula,xarrads, reunions....que han fet que es produisca un canvi important en la manera de treballar amb els nens i els pròpis mestres,per açò,segons els autors ,cal concienciar-nos dels avantatges que te utilitzar la tecnologia a l'aula,per l'aprenentatge,possibilitats que faciliten la informació i la comunicació...sense oblidar que l'escola,l'educació no sols ha de fomentar aquesta mena de treball,malgrat que es produixen canvis en l'entorn i com a conseqüència canvia l'escola.

Al capítol segon,els autors pasen a parlar-nos de les aportacions de les tic en l'etapa d'educació infantil,a mode de recordatori dels aparells tecnològics que utilizaven abans a les nostres aules i com incideixen ara segons els autors,mitjançant el procés de desenvolupament de l'infant ja que se'ns explica que el nen com esser humá que es es desenvolupa com la resta de persones,es a dir,es mou,parla,es comunica,raona,te memòria...codi genètic tancat,mentres també hi té el obert com son els sentiments,emocions,estímuls,interaccions amb aquestos objectes d'estímuls...i es así on apareix l'adquisició de l'aprenentatge de les noves tecnologies,com la imatge i el so...siguent un aprenentatge significatiu.


Una vegada explicat aquests punts,els autors es centren amb les TIC al PCC,com a contingut conceptual,
procedimental i actitudinal,per a ser treballades a l'aula com un àrea més incloent:La Descoberta d'un mateix,de l'entorn natural i social,intercomunicació i llenguatge(oral,escrit,matemàtic,musical,plàstic...).
Altre punt a destacar seria les TIC i el paper del mestre ,on els autors refecten que el paper del mestre a l'actualitat ha canviat respecte l'educació a l'escola i a més amb l'ús de la tecnologia,que els servix per aprendre també com l'alumnat, ja que molts d'ells són mestres tardicionals ,de tota la vida, i alguns són reacis encara en adaptar-se a les noves tecnologies,sense adonar-se que també es pot aconseguir estimular i potenciar l'afectivitat entre mestre i alumne i entre els nens mateixa i a mées la familia amb l'escola.
Per altra part,però relacionada també se'ns parla d eles TIc en el treball en equip per a suport en mestres,l'elaboració de treballs,per organitzar-se el cicle....
Per finalitzar se'ns mostra un quadre on arreplega els nous plantejament de les TIC a l'escola per treballar-les més.